Miksi tehdä parempaa bisnestä vähemmällä?

Miksi tehdä parempaa bisnestä vähemmällä?

Kalervo & Company Oy:n verkkosivut julkaistiin hiljattain. Yhtiö siis elää ja hengittää, mutta mitä se oikeasti tekee? Mikä ajatus piilee "parempaa bisnestä vähemmällä", -sloganin takana?

Tarjoamme kaupanteon kehitystä, palvelukehitystä ja markkinoinnin kehitystä. Miksi juuri niitä? Miksi fokus ei ole vain yhdessä, esim kaupanteon kehityksessä? Juju on siinä, että nuo kolme ovat joka yrityksen menestyksen (tai menestymättömyyden) ytimen ytimessä olevia asioita, eikä niitä kannata kehittää irrallaan toisista.

Systemaattinen, loputon palvelukehitys tiiviissä yhteistyössä myynti- ja markkinointivoimien kanssa luo yritykselle pitkän aikavälin kilpailuetua. Sillä kasvatetaan kaula niin pitkälle kilpailijoista, että asiakkaan ei kannata ostaa muilta.

He tietävät, että juuri sinun yrityksesi kelkkaan kannattaa hypätä. Vuoden päästä kun ostaa uudestaan, on palvelu ottanut taas ison loikan eteenpäin ja tarjoaa siten lisää arvoa verrattuna aiempaan. Sama koskee potentiaalisia työnhakijoita. Uskallanko hypätä yritykseen, joka ei voimakkaasti kehity?

Jos et kehity, selviät elossa vain siksi, että kilpailijatkaan eivät kehity. Ei se silti tarkoita, että asiakkaat olisivat erityisen tyytyväisiä, ostaisivat mieluusti jatkossa ja maksaisivat siitä permiumia.

Palvelun jatkuvan kehittymisen pitäisi olla yrityksen DNA:ssa oleva prosessi.

Se ei kuitenkaan riitä, jos palvelu ei selkeästi erotu kilpailijoista eikä erottautumistekijöistä kerrota selkokielellä tarinaa.

Palvelua on turha hinkata, jos asiakkaiden houkuttelemiseen ei ole toimivaa systeemiä.

Eikä asiakasvirtakaan lämmitä, jos kauppoja ei saada klousattua, koska palvelun ja markkinoinnin kehittämiseen ei yksinkertaisesti uskalla silloin investoida.

Siinä kaikki?

Ei aivan. Eurot pitää saada vielä kotiin ja lupaukset lunastaa. Tuotannossa testataan palvelun todellinen taso. Jos asiakas ei halua suositella palvelua kaverilleen, on se epäonnistunut.

Haluatko kehittää bisneksen, mistä on jälkipolvillekin kerrottavaa? Nämä kolme prosessia on silloin syytä ottaa haltuun.

Teet parempaa bisnestä vähemmällä, kun kone toimii sulavasti.



Miten yrityksen kehitystyöstä saa tuloksia?

Miten yrityksen kehitystyöstä saa tuloksia?