Kalervo & Companyn idea

 
 
 

Kalervo & Company Oy:n tehtävä on luoda menestyneempiä PK-yrityksiä kehittämällä niiden palvelua, markkinointia ja kaupantekoa symbioosissa.

Tekemällä vähemmän asioita, mutta fiksummin.

Se ei tarkoita laiskuutta, vaan pysähtymistä ja kyseenalaistamista: mikä osa tekemisestä on se 20%, joka tuottaa 80% tuloksista? Parempi on tehdä enemmän sitä mikä aikaansaa parhaat tulokset ja luopua siitä 80%, joka tuottaa vain 20%. Enemmän vähemmällä.

Jos markkinointia johdetaan mainostoimistosta käsin, se on iso riski. Henkilöt, jotka eivät koskaan ole myyneet palveluasi tai tuotettasi kertovat siitä kaikelle kansalle… Mitä siitä seuraa?

Myyjät yrittävät verisesti kaivaa asiakkaita keskustelemalla ihmisten kanssa, joita palvelu ei kiinnosta tai sille ei ole tarvetta.

Asiakas ei näe palvelussa mitään merkittävästi erilaista ja parempaa kilpailijoihin nähden, koska palvelua ei systemaattisesti kehitetä asiakaslähtöisesti. Ja jos asiakas lopulta palveluun päätyy, mikään ei yllätä häntä positiivisesti, eikä suositusta tule.

Markkinointia, kaupantekoa sekä palvelua voi ja kannattaa kehittää symbioosissa. Näiden osa-alueiden jatkuva kehittäminen luo yritykseen pitkän aikavälin kilpailuetua.